(COMFYBABY.NO)

GENERELT

Kjøpsvilkårene (salgsbetingelsene) gjelder for alt salg av produkter og tjenester fra Comfybaby.no til forbrukere i Norge. Kjøpsvilkårene, sammen med kundens bestilling (bekreftet gjennom en ordrebekreftelse) utgjør det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

Comfybaby sender fra Norge- ved bestilling i Norge er alle priser oppgitt med moms. Vi leverer normalt også til Svalbard og feltpost-adresser. Alle produkter vi selger kan brukes i Norge. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpslovenangrerettlovenmarkedsføringslovenpersonopplysningsloven og e-handelsloven.Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp.

BESTILLING OG AVTALE

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere informasjon under. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og sende en automatisk bekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den. Det er viktig at du undersøker om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme, for eksempel ved åpenbare prisingsfeil – se avsnittet nedenfor om Priser.

Ved kjøp godkjenner jeg at ComfyBaby kan benytte mine opplysninger for å behandle ordre, sende produktinformasjon og aktuelle kampanjer.

Betaling

Du kan betale med Visa eller Mastercard kredittkort i vår nettbutikk. Om du ønsker å utsette betalingen eller å betale med faktura kan du hos oss benytte Klarna Checkout, og velge mellom blant annet delbetaling eller betalingsutsettelse.

Uavhentede pakker vil bli belastet et gebyr på kr 500,- inkl. mva, pluss frakt tur/retur av gjeldende ordre for å dekke våre utlegg. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Rett til å angre har kun privatpersoner og pakken må hentes ut eller returneres av kjøper for å oppfylle kravene i Angrerettloven §25.

Bedrifter kan søke om kreditt ved å sende epost med selskapets organisasjonsnummer til [email protected]

PRISER

Alle priser er oppgitt inklusive mva. og eksklusive frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet, eksempelvis porto, frakt, emballasje m.m.

Eventuelle leveranser til Svalbard, norsk kontinentalsokkel, feltpost eller andre fjerntliggende norske landområder selges uten tillegg av merverdiavgift (OBS! faktura og leveringsadresse må være den samme).

Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring.

Retur av varer(retur, angrefrist, garanti etc)

Ved avtalt retur av varer(retur, angrefrist el. garanti), kan du enkelt sende den i retur til oss og få pengene tilbake.

  1. Send e-post til [email protected]. Meld fra om årsak til retur. Du får tilsendt returseddel pr e-post. Pakk inn varen på forsvarlig måte. Bruk original embalasje inkludert transportembalasje(tilsvarende den som varen ble lever i). Klistre på returseddelen. Sørg for at denne dekker over den gamle adresselappen.
  2. Send pakken fra ditt lokale utleveringssted(f.eks post i butikk).
  3. Kunde må selv betale for sending av pakke( 89,- kr). Beløpet holdes tilbake fra kjøpssum som refunderes når selger har mottatt pakken i retur

Fraktkostnaden trekkes automatisk fra returbeløpet du får utbetalt etter at vi har mottatt pakken. Om du har brukt Klarna som betalingsmetode og ennå ikke har betalt for bestillingen, er det viktig at du gjennomfører betalingen, selv om du har tenkt til å returnere varen. Du betaler via klarna.no eller ved å ringe til Klarna på telefon 21 01 89 91.

Kunde må betale 89,- kroner for retur av varer. Ved ønske om retur av varer må mail sendes til [email protected].

OBS! Det er du som kunde som har det økonomiske ansvaret for at din returvare kommer frem til oss.

Om varen din er skadet, om du ikke har fått en returseddel, om pakken veier over 20 kg, eller om du har andre spørsmål, kan du kontakte oss

Frakt

Fast frakt 59,-. For pakker over 36 kg og hjemlevering gjelder egne priser.

Omkostningene ved retur av uavhentede pakker faktureres kunden.

Hjemlevering

Hos Comfybaby.no kan du velge hjemlevering om du ønsker dette, da blir pakken levert direkte på hoved inngangsdør i 1. etg uavhangig av hvilke bolig typer du har. Fremfor på nærmeste utleveringssted.

NB: merk din bestilling med ønske om hjemlevering og velg aktuelt leveringsalternativ vi tilbyr.

Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Feil eller manglende leveranser

Ved feil eller mangle på mottatt forsendelse ta kontakt med oss på [email protected]

E-posten må inneholde ordrenummer og informasjon om hvilket varenummer som mangler eller er feillevert. Vi vil da undersøke saken og rette opp feilen uten ekstra kostnad for deg.

Levering

Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Varene blir levert med Bring / Posten til ditt nærmeste utleveringssted og leveres normalt i løpet av 2-6 virkedager.

Når varene sendes fra vårt lager vil man motta en sms/epost med beskjed om at varene er hentet og på vei til deg med Bring.no

I ferieperioder og helligdager må det beregnes noe lengre leveringstid enn normalt grunnet ferieavvikling hos oss og transportør.

Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg eller tredjepart utpekt av deg eller tredjepart utpekt av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.

Dersom leveringen av produktet blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet er utsolgt.

Avhengig av produktets art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

Angrefrist

Vi forholder oss til kjøpsloven, som gir deg 14 dagers angrefrist fra dagen du mottar varen ved kjøp fra nettbutikk. Fra din side forplikter dette deg til å returnere varen i samme stand som du mottok den. Returkostnader dekkes av kjøper.

Fremgangsmåte ved angrerett

– Send e-post til [email protected] – du får så tilsendt returseddel. Varen skal pakkes forsvarlig og vi oppfordrer til bruk av originalembalasje ved retur av varen
– Varen(e) må returners komplett.
– Du må selv dekke fraktkostnader tilbake til selger. (holdes tilbake ved refusjon av kjøpsbeløp)
– Hvis du benytter Posten Norgespakke el. Servicepakke i eget regi. Da vil du få en kvittering med et sendingsnr, ta vare på denne. Som avsender er du/Bring erstaningsansvarlig for varer som skades eller forsvinner ved retur.
– Benytt ekstra emballasje utenpå originalemballasje for ikke å skade denne.

For informasjon om angrerettloven, kan du benytte denne linken til lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted.

Vi tar forbehold om trykkfeil.